10 zdrowych przekąsek na kibicowanie (i nie tylko ;))

10 zdrowych przekąsek na kibicowanie (i nie tylko ;))

Mam nadzieję, że wszyscy kibicują naszym na Mundialu i wciąż trzymają za nich kciuki :> To piękne widzieć, jak to wydarzenie wszystkich integruje – w Warszawie tyle lokali zaprasza na wspólne oglądanie, powstało wiele stref kibica, ludzie jakoś jednoczą się w tym wspólnym kibicowaniu i cudownie w tym uczestniczyć! Nic tylko trzymać kciuki za naszych! A dla tych, którzy kibicują w domowym zaciszu z najbliższymi lub ze znajomymi mam coś specjalnego – idealne zdrowe przekąski, które umilą Wam kibicowanie! Trochę takich niewymagających wiele zachodu, jak i trochę bardziej pracochłonnych. Ale każda z nich jest pyszna i na pewno się Wam spodoba. Zapraszam na 10 zdrowych przekąsek na mecze (i nie tylko) :)

1. Krakersy paprykowe z serem

Swego czasu zostały okrzyknięte “idealną przekąską do piwa”, ale ja testowałam i bez – są pyszne same w sobie <3 Żeby je uzdrowić wystarczy zastąpić mąkę pszenną mąką pełnoziarnistą. Dzięki przyprawom i serze i tak różnica będzie prawie niewyczuwalna ;)

2. Hummus ze słupkami marchewki

Kiedy zrobiłam pierwszy raz tą przystawkę na imprezę byłam bardzo zaskoczona tym, że zniknęła jako pierwsza, a nawet panowie częściej sięgali po marchewki niż po quesadillę z mięsem mielonym (która tez była przepyszna oczywiście ;p). Przepis na domowy hummus znajdziecie po kliknięciu na zdjęcie, a muszę Wam powiedzieć, że to najlepszy hummus, jaki jadłam w życiu <3

3. Chipsy z kalafiora

Sama byłam zaskoczona, że można zrobić takie cudeńka z kalafiora, ale w połączeniu z parmezanem i oregano smak tego warzywa w ogóle nie jest wyczuwalny, ale z tą dwójką tworzy coś cudownego <3 Testowane zarówno w męskim, jak i damskim gronie – w obydwóch przyjęły się bardzo dobrze i zniknęły po 30 minutach ;)

4. Wrapy z tortilli

To zdecydowanie moja ulubiona przekąska na wszelkie posiadówy czy imprezy. Jeżeli pokusicie się o domowe tortille pełnoziarniste i użyjecie majonezu bez konserwantów lub po prostu zastąpicie go jogurtem to wrapy będą równie pyszne, ale też zdrowe :)

5. Popcorn domowy

Ta propozycja może zaskoczyć, bo zazwyczaj popcorn nie kojarzy się ze zdrową przekąską. I ten w kinie lub paczkowany nie są zbyt zdrowe, bo za dużo w nich masła (niewiadomego pochodzenia), soli, a czasem też cukru (w przypadku smaku karmelowego).  Ale popcorn sam w sobie to świetne źródło błonnika, przeciwutleniaczy, żelaza i witamin z grupy B. A można przyrządzić go w domu w mikrofali – do miski wrzucamy ziarna kukurydzy i przykrywamy ją talerzem, na którym układamy jedną łyżeczkę masła klarowanego. Włączamy na 1000W na ok. 3 minuty i solimy delikatnie, ale polecam też pokombinować z papryką czy gorzką czekoladą ;)

6. Frytki warzywne

Frytki z selera to przekąska, która kompletnie zmieni Wasze podejście do samego selera – dzięki przyprawom i zapieczeniu smakują cudownie <3 Poza frytkami z selera polecam też przyrządzić domowe frytki z batata przyprawiając je tylko papryką albo z cukinii przyprawiając tymiankiem, z marchewki lub ze zwykłych ziemniaków przyprawiając po prostu solą morską ;)

7. Corn dogi pieczone

Tradycyjne corn dogi to niezbyt zdrowa propozycja, bo to parówki w cieście smażone w głębokim tłuszczu, ale wersja pieczona już taka zła nie jest ;) Jeżeli użyjemy parówek z jak największą ilością mięsa i jak najmniejszą ilością węglowodanów, a do ciasta dodamy mąkę pełnoziarnistą to całość będzie bardzo przyzwoita :)

8. Muffinki wytrawne

Muffinki wytrawne to chyba najczęściej jedzona przeze mnie przekąska na wynos. Zmieniam tylko dodatki, które wrzucam do ciasta i zawsze mam trochę inny smak. Tym razem bardzo polecam wersję serową, która jest na tyle uniwersalna, że każdemu zasmakuje :> Podane z domowym sosem pomidorowym to już niebo w gębie :)

9. Pasztet w formie pasztecików

To kolejna przekąska, którą łatwo wziąć na wynos, ale która też idealnie sprawdzi się jako finger food. Dla mnie pasztet w formie pasztecików to zdecydowanie wygodniejsza forma podawania pasztetu niż jako plastry. Tym razem proponuję bardzo oryginalną i smaczną wersję pasztetu wegetariańskiego z fasoli z gruszką i tymiankiem, naprawdę cudo :)

10. Roladki z bakłażana


Tak mnie oczarowały, że po prostu nie mogłam ich nie dodać <3 Jeżeli nie lubicie bakłażana takie roladki zmienią Wasze podejście. Z farszem można kombinować, a w wersji wegańskiej zastąpić kurczaka tofu, ale bardzo polecam nie rezygnować z hummusu, bo świetnie komponuje się z podsmażonymi lub zgrillowanymi plastrami bakłażana ;)

Mam nadzieję, że moje propozycje się Wam spodobają i z nich skorzystacie. Wszystkie zostały już przetestowanie na spotkaniach ze znajomymi i wszystkie się przyjęły, więc na kibicowanie też idealnie się nadadzą :)


Przekąski kibica Mundial 2018

Drukuj



1 thought on “10 zdrowych przekąsek na kibicowanie (i nie tylko ;))”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Close