Penne giardiniera, czyli włoskie penne z cukinią i kulkami szpinakowymi w wersji fit

Cukinia i pomidory to warzywa, których jem najwięcej w sezonie, ale nie ma tutaj aż tak dużo przepisów z nimi, bo cukinia notorycznie ląduje u mnie w owsiance, a pomidory w serku wiejskim albo po prostu jem je jak jabłka, bo pomidory lima nie potrzebują absolutnie żadnych dodatków, żeby smakować najlepiej na świecie. Ale ostatnio dowiedziałam się właśnie o niezbyt popularnym w Polsce penne giardiniera ze startą cukinią, parmezanem i kulkami ze szpinaku więc musiałam czym prędzej takie przygotować. Postanowiłam troszkę je odchudzić i zrobić fit penne giardiniera, więc zamiast usmażyłam kulki na lekko natłuszczonej patelni, a nie w głębokim tłuszczu i dałam dużo więcej cukinii. Dzięki temu penne giardiniera zyskało nieco świeższy i lżejszy wymiar, a wyszło takie pyszne, że nawet nie mam ochoty robić bardziej tradycyjnej tłustszej wersji. Bardzo polecam – jest troszkę zabawy z kulkami ze szpinaku, ale poza tym makaron robi się naprawdę szybko, więc na środek tygodnia nadaje się idealnie ;-)

Fit penne giardiniera

(4 porcje)

Kulki szpinakowe:
~ 200 g świeżego szpinaku
~ 2 łyżki startego parmezanu (ok. 20 g)
~ 1 małe jajko
~ 3 łyżki mąki (ok. 40 g)
~ sól, pieprz
~ solidna szczypta gałki muszkatołowej
~ szczypta czosnku granulowanego
~ 1-2 łyżki oliwy

Szpinak gotujemy w osolonej wodzie, odcedzamy i studzimy. Następnie miksujemy blenderem na jednolitą masę z parmezanem. Dodajemy jajko, mąkę, sól i pieprz. W razie potrzeby dosypujemy troszkę mąki – z masy powinny powstać kulki ;-) 

Pomagając sobie łyżeczką tworzymy małe kuleczki z ciasta i smażymy je na rozgrzanej patelni z oliwą. Osuszamy na papierowym ręczniku.

~ 250-300 g makaronu penne
~ 1 cebula
~ 1-2 ząbki czosnku
~ 1-2 papryczki chili (w zależności od preferencji)
~ 1 średnia cukinia (ok. 300-400 g)
~ 5-6 łyżek startego parmezanu (ok. 60 g)
~ sól, pieprz
~ 1-2 łyżki oliwy

Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. Cukinię ścieramy na tarce o drobnych oczkach i lekko odciskamy z soku. 

Cebulę, czosnek i papryczki chili bez pestek drobno siekamy. Wrzucamy na patelnię z rozgrzaną oliwą j smażymy 1-2 minuty, aż cebula zmięknie. Następnie zmniejszamy ogień na średni i dorzucamy cukinię. Smażymy 3-4 minuty, aż cukinia zmięknie. Wrzucamy makaron i starty parmezan. Mieszamy dokładnie do roztopienia sera. Doprawiamy solą i pieprzem (soli nie za dużo, bo parmezan jest słony ;)). Wykładamy porcje na talerze i podajemy z kulkami szpinakowymi. Smacznego :) 

Drukuj


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *