Makaron soba ze schabem i cukinią

Zanim nadejdą dalsze słodkości na poprawę tej szaroburej i deszczowej aury przygotowałam dla Was danie z użyciem cukinii, tym razem w japońskim wydaniu, czyli makaron soba ze schabem  i cukinią. Kuchnia japońska bardzo kojarzy się z sushi, a ma do zaoferowania o wiele więcej. Dania nie są trudne, a ich jedynym mankamentem jest konieczność uzbrojenia się w kilka produktów, ale takich, które starczą nam na wiele dań, więc to dobra inwestycja. Tym razem zresztą polecam Wam kuchnię japońską w wersji minimalistycznej, ale wciąż smacznej i oryginalnej. Nad wspaniałością makaronu soba rozwodziła się moja bezglutenowa koleżanka, więc musiałam spróbować i muszę powiedzieć, że miała rację. Jak dla mnie kompletnie przebija popularny chiński chow mein – lekko gryczany posmak daje to coś. W połączeniu ze schabem, delikatną cukinią i sosem sojowym smakował cudownie. Zapraszam 🙂

Makaron soba ze schabem i cukinią

~ 150-200 g makaronu soba
~ 3 dymki ze szczypiorkiem
~ 2 plastry schabu (po ok. 100 g)
~ 1 duża cukinia (ok. 400-500 g)
~ 200 g pieczarek
~ 1 mały pęczek szczypiorku
~ 150 g jogurtu naturalnego
~ sól, pieprz
~ 1/2 łyżeczki czosnku granulowanego
~ 1/2 łyżeczki ostrej papryki
~ 5-6 łyżek sosu sojowego
~ ew. 1 łyżka mąki
~ olej do smażenia
~ 2-3 łyżki sezamu (prażymy na gorącej patelni, aż się zrumieni ;))

Makaron gotujemy wg przepisu na opakowaniu i odstawiamy.
Cebulki z dymki siekamy w ósemki i podsmażamy na rozgrzanej patelni wysmarowanej olejem. Gdy się zeszkli dodajemy pokrojony w paski schab i przyprawiamy czosnkiem oraz papryką. Smażymy 2-3 minuty, a następnie zmniejszamy ogień na średni i polewamy połową sosu sojowego. Dusimy ok. 10 minut, aż mięso zmięknie (w razie potrzeby dolewamy troszkę wody). Następnie wrzucamy pokrojone w plasterki pieczarki oraz pokrojoną w ćwiartki (lub paski) cukinię. Smażymy do miękkości warzyw. Doprawiamy solą i pieprzem. Następnie dodajemy makaron i podlewamy resztą sosu sojowego (jeśli chcecie bardziej gęsty sos to do tych 2-3 łyżek sosu sojowego dolejcie wody, żeby łącznie było pół szklanki i dokładnie rozmieszajcie w tym roztworze mąkę, a następnie wlejcie na patelnię). Dokładnie mieszamy i wykładamy porcje na talerze. Posypujemy podprażonym sezamem i posiekanym szczypiorkiem. Podajemy najlepiej z sosem sojowym oraz ćwiartką limonki obok. Smacznego 🙂



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Close