Wegański Pad Thai z warzywami

Z okazji dzisiejszego Międzynarodowego Dnia Bez Mięsa mam dla Was bardzo szybkie tajskie danie w wersji wegańskiej (lub wegetariańskiej, jeśli dodacie jajko ;)) – wegański Pad Thai z warzywami przed Wami. Po zrobieniu tradycyjnego z krewetkami wegańską wersję smażyłam już następnego dnia, a o kolejnych już myślałam (tylko mi pasta z tamaryndowca się skończyła :(). I choć ostatnio mam wielką ochotę na krewetki non stop to wersja wegańska Pad Thaia naprawdę trzymała poziom i okazała się równie pyszna, co tradycyjna. Dodałam więcej tofu, a dla małego urozmaicenia wrzuciłam też paprykę i marchewkę w słupkach, dzięki czemu całość wydawała się bardziej świeża. I dodatkowo ładniej wyglądała ;) I wegański Pad Thai z warzywami to naprawdę ekspresowe danie, które naprawdę da się zrobić w 10 minut (tylko pokrójcie warzywa bardzo drobno ;)), więc jeżeli tylko wpadniecie do sklepu azjatyckiego po drodze w pracy idealnie nada się na szybką kolację. Zapraszam :)

Wegański Pad Thai z warzywami

(2 porcje)

Sos:
~ sok z 1 limonki
~ 4 łyżki sosu rybnego lub sojowego
~ 2 łyżki pasty z tamaryndowca
~ 1/2 łyżki pasty sriracha lub 1/4 łyżeczki chili/ostrej papryki
~ 1 łyżka brązowego cukru/erytrolu/ksylitolu

Wszystkie składniki mieszamy do uzyskania jednolitego sosu i odstawiamy.

~ 100 g makaronu ryżowego
~ 1 łyżeczka oleju kokosowego lub innego neutralnego do smażenia
~ 2-3 ząbki czosnku
~ 2 kostki tofu naturalnego (360 g)
~ 1 duża marchew
~ 1 czerwona papryka
~ 100-150 kiełków fasoli mung
~ ew. 2 jajka (w wersji wegetariańskiej)
~ 1 garść posiekanych orzeszków ziemnych prażonych
~ 1 pęczek szczypiorku
~ ew. płatki chili i ćwiartki limonki do podania

Makaron ryżowy zalewamy na 3-4 minuty wrzątkiem (w zależności od przepisu na opakowaniu) i odstawiamy. Po tym czasie przelewamy zimną wodą i odkładamy na bok.

Na rozgrzanym oleju kokosowym podsmażamy posiekany czosnek. Dodajemy tofu pokrojone w kosteczkę i smażymy, aż się zarumieni na złoto. Wrzucamy pokrojoną w słupki marchewkę oraz pokrojoną w paski paprykę. Smażymy na średnim ogniu kilka minut, aż warzywa zmiękną (w razie potrzeby dolewamy kapkę wody). Dodajemy przygotowany wcześniej sos i połowę kiełków. Mieszamy do połączenia składników. Dodajemy makaron i dokładnie mieszamy. Zdejmujemy z ognia i, w przypadku wersji wegetariańskiej, w środku robimy małe wgłębienie, do którego wbijamy jajka. Mieszamy dokładnie, aż się połączą z całością (nie stawiamy z powrotem na ogień, bo wyjdzie jajecznica). Wykładamy na talerze. Posypujemy posiekanymi orzeszkami i szczypiorkiem. Obok układamy resztę kiełków, ćwiartki limonki i płatki chili. Smacznego :)

Drukuj



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Close