Zdrowe ciasto 3bit bez cukru

To ciasto chodziło mi już w głowie od dawna, ale dopiero kiedy wpadłam na pomysł na wszystkie warstwy przygotowałam zdrowe ciasto 3 bit bez cukru! Nie będę ukrywać, że jeżeli decydujecie się na upieczenie herbatników samodzielnie to jest to czasochłonne zadanie, ale smakiem wynagradzające wszystko. Tak jak w tradycyjnej wersji mamy tutaj 3 warstwy herbatników (tutaj są pełnoziarniste), warstwę karmelową (zrobioną z daktyli i masła orzechowego), krem budyniowy (tutaj wegański budyń waniliowy z kaszy jaglanej) i śmietankę (tutaj kokosowa posłodzona syropem klonowym). Całość posypana startą gorzką czekoladą. I muszę powiedzieć, że smakuje najlepiej <3 Jest słodkie i bardzo smaczne, a jeżeli użyjecie herbatników wegańskich lub takie upieczecie to wyjdzie Wam wegański zdrowy 3 bit bez cukru. Bardzo polecam i zapraszam, przepyszna zdrowa słodkość bez wyrzutów sumienia :>

Zdrowe ciasto 3bit bez cukru

blaszka (20×20 cm)

Herbatniki: przepis tutaj

Dno naszej blaszki wypełniamy pierwszą warstwą herbatników.

Warstwa karmelowa:
~ 200 g suszonych daktyli
~ 2 duże łyżki masła orzechowego

Daktyle zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na ok. 15 minut.

Po tym czasie ostrożnie wylewamy wodę (będzie jeszcze dość ciepła) i dokładnie je osuszamy. Miksujemy razem z masłem orzechowym na gładką masę. Równomiernie wykładamy na przygotowane w blaszce herbatniki i wkładamy do lodówki na przynajmniej 30 minut.

Krem budyniowy:
~ 100 g kaszy jaglanej (najlepiej przeparzyć wrzątkiem – pozbędziecie się wtedy goryczki ;))
~ 2 szklanki mleka
~ 1 duży dojrzały banan
~ 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

Na dno garnka wlewamy kapkę wodę i zagotowujemy. Gdy zacznie się gotować wrzucamy kaszę jaglaną i wlewamy mleko. Dusimy pod przykryciem na średnim ogniu, co jakiś czas mieszając ok. 20 minut (aż kasza stanie się miękka i wchłonie płyn). Po tym czasie zdejmujemy z ognia i dodajemy pokrojonego na plasterki banana oraz ekstrakt. Całość miksujemy blenderem na jednolitą masę i wykładamy na herbatniki.

Na wierzchu układamy ostatnią warstwę herbatników i całość wstawiamy do lodówki na przynajmniej 30 minut.

Śmietanka:
~ 1 puszka mleka kokosowego (400 ml)
~ 1 łyżka syropu klonowego
~ 1 łyżeczka soku z cytryny
~ ½ łyżeczki agar-agar (można też użyć tradycyjnie żelatyny, ok. 2 łyżeczki rozpuścić w ciepłej wodzie, odstawić do napęcznienia, lekko podgrzać w razie potrzeby, dodać do ubitej śmietanki i zmiksować)
~ 2 kostki gorzkiej czekolady

Otwieramy puszkę schłodzonego mleczka i przekładamy do miski stałą część (śmietankę). Dodajemy sok z cytryny i miksujemy, aż całość będzie miała konsystencję  bitej śmietany. Dodajemy na koniec syrop oraz agar-agar. Miksujemy i ostrożnie łyżka po łyżce wykładamy na i wierzch ciasta. Całość posypujemy tartą czekoladą i wstawiamy do lodówki na przynajmniej kilka godzin (najlepiej całą noc, bo herbatniki potrzebują czasu, żeby zmięknąć ;)).

Kroimy na kosteczki i zajadamy. Smacznego :)

PS: Z moich obliczeń wynika, że 100 g ciasta to ok. 295 kcal.

Drukuj



3 thoughts on “Zdrowe ciasto 3bit bez cukru”

  • Nigdy nie jadłam ciasta 3bit ale pamiętam, że batonik mi smakował (jadłam kiedy tylko pojawił się na rynku). Twoja wersja wygląda bardzo smacznie – podoba mi się to, że wykorzystałaś domowe herbatniki (ja najprawdopodobniej zamiast piec herbatniki upiekłabym kruchy placek ;P). Podoba mi się również Twoja wersja tego ciasta: karmel z daktyli i masła orzechowego, budyń z kaszy jaglanej.. świetny pomysł. Ciasto prezentuje się cudownie i pewnie rozpływa się w ustach :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Close