Zdrowy wegański freakshake dynia-mango z lodami

Freakshakes miały swoje 5 minut już jakiś czas temu, ale mnie ich widok wciąż cieszy i ostatnio poczułam potrzebę przygotowania sobie jakiegoś pięknego na jesienne pocieszenie. Najbardziej popularne freakshakes są robione na tłustych lodach i podawane z ociekającymi lukrem donutami i czekoladowymi batonikami. Szczerze powiedziawszy – takiej prawdziwej bomby słodyczowej jeszcze nie jadłam, bo mnie już wystarczająco zasładzają zdrowsze fit wersje, które jadam w Chudym Ciachu w Warszawie i boję się, że tradycyjnej wersji nie dam rady :p I w swojej kuchni też postawiłam na zdrową wersję, która wyszła idealnie słodka (i nie zasładzająca), sycąca, lekko orzeźwiająca (dzięki mango) i naprawdę przepyszna! Postawiłam na dynię i mango, których użyłam zarówno jak do zrobienia odchudzonych donutów, jak i koktajlu, a razem świetnie wypadły. I choć zdrowy wegański freakshake dynia-mango wydaje się jak masa roboty to jak już zrobicie donuty zobaczycie, że przybieranie go to bardziej zabawa niż gotowanie ;-) Polecam serdecznie :-)

Zdrowy wegański freakshake dynia-mango z lodami

(2 porcje)

Odchudzone donuty dynia-mango:(z przepisu wyjdzie 5 sztuk – resztę można zamrozić albo po prostu zjeść z twarożkiem lub dżemem ;-) albo zrobić koktajle z dwoma sztukami)
~ 70 g puree dyniowego (z ok. 100 g dyni surowej; u mnie hokkaido)
~ 100 g miąższu mango (z ok. 1/2 sztuki)
~ 50 ml mleka sojowego
~ 175 g mąki orkiszowej
~ 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni.

Puree dyniowego miksujemy blenderem z mango i mlekiem. Dodajemy mąkę, proszku do pieczenia i zagniatamy na ciasto. W dłoniach formujemy płaskie bułki, z których kieliszkiem wykrajamy dziury tworząc oponki. Układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia (dokładnie powinno wyjść 5 oponek i 5 malutkich okrągłych bułeczek ;-)). Pieczemy ok. 25 minut w rozgrzanym piekarniku. Wyjmujemy i studzimy.

Shake dyniowy:
~ 150 g miąższu mango
~ 70 g puree dyniowego
~ 300 ml mleka sojowego

Wszystkie składniki miksujemy blenderem na jednolity koktajl. 

~ 2-3 łyżki wiórków kokosowych
~ 2 łyżki lodów wegańskich (u mnie masło orzechowe; będą pasowały też waniliowe)

Obwódki szklanek maczamy delikatnie w koktajlu i przylepiamy do boków wiórki. Oponki również maczamy, a następnie obtaczamy lekko w wiórkach. Resztę koktajlu dzielimy na 2 przygotowane szklanki.

Na wierzchu układamy oponki, wkładamy słomkę i układamy lody. Smacznego :-)

Drukuj


2 thoughts on “Zdrowy wegański freakshake dynia-mango z lodami”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *