Zdrowe naleśniki a la banoffee pie bez cukru

Zdrowe naleśniki a la banoffee pie bez cukru chodziły mi po głowie już cały tydzień, ale po majówce nie miałam weny do niczego i tak jak zalałam daktyle na karmel w poniedziałek tak postały sobie w lodówce do czwartku i dopiero wtedy zrobiłam z nich użytek… Generalnie w tym tygodniu moim największym osiągnięciem kulinarnym były tosty z mozzarellą podane z awokado, ale powoli wracam już na kulinarne tory ;) Te zdrowe naleśniki a la banoffee pie bez cukru są tego idealnym przykładem – są takie pyszne, kaloryczne, słodkie i kremowe, że mogą zastąpić każdy deser, a że mają w sobie tylko naturalny cukier można nawet sobie zaserwować takie na weekendowe śniadanie – idealny początek weekendu gwarantowany ;) Użyłam do nich naleśników pełnoziarnistych, ale z mąki pszennej czy z każdej innej też będą ok. Ja robiłam je z ricottą, którą uwielbiam i której kremowości nie da się niczym zastąpić, ale naleśniki idealnie też wypadną w jeszcze bardziej kalorycznym wydaniu z serkiem mascarpone albo w wydaniu bardziej fit ze zmielonym twarożkiem. Najważniejsze tutaj skrzypce gra tutaj przepyszny słodki karmel z daktyli i masła orzechowego, którego warto nie szczędzić ;) Zapraszam – zdrowe naleśniki a la banoffee pie bez cukru przed Wami :)

Zdrowe naleśniki a la banoffee pie bez cukru

(4 sztuki)

Karmel daktylowy:
~ 100 g suszonych daktyli
~ 1 duża łyżka masła orzechowego

Daktyle zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 15 minut.

Po tym czasie ostrożnie wylewamy wodę (będzie jeszcze ciepła) i dokładnie je osuszamy na ręczniku papierowym. Miksujemy razem z masłem orzechowym na gładką masę. Odstawiamy.

Naleśniki pełnoziarniste:
~ 100 g mąki pełnoziarnistej
~ 1 jajko
~ 1/2 szklanki mleka (użyłam świeżego 2%)
~ 1/2 szklanki wody

Do miski wsypujemy mąkę. Dodajemy jajko i wlewamy mleko oraz wodę. Mieszamy energicznie trzepaczką do połączenia składników i lekkiego napowietrzenia. Smażymy naleśniki (powinny wyjść 4 sztuki, ale jeśli wolicie grubsze to śmiało można i zrobić 2 albo 3 ;)) na rozgrzanej patelni wysmarowanej cienko olejem.

Nadzienie:
~ 2 duże banany
~ ok. 150 g ricotty / mascarpone / zmielonego twarożku zmieszanego z jogurtem
~ masło orzechowe do polania

Naleśniki rozkładamy na blacie. Każdy smarujemy daktylowym karmelem. Na środku każdego wykładamy po 2 łyżki ricotty, mascarpone lub twarożku, a na nim układamy obrane i pokrojone w plasterki banany (ok. 1/2 sztuki na każdego). Zawijamy krótsze boki do środka, a następnie rolujemy. Podajemy polane masłem orzechowym. Smacznego :)


Viva Ricotta! edycja VI

Drukuj



7 thoughts on “Zdrowe naleśniki a la banoffee pie bez cukru”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *