Pudding chia z borówkami i prażonym jabłkiem

O niezwykłych właściwościach szałwii hiszpańskiej czy też nasionek chia słyszałam już od dawna. Stanowią źródło kwasów tłuszczowych omega 3 i omega 6, mają wiele witamin i przeciwutleniaczy, zawierają dużą ilość białka, zapewniają naszemu organizmowi odpowiednie nawilżenie,są bogatym źródłem wapnia… I tak można bardzo długo wyliczać ;p Ale co najważniejsze, w parze z tym wszystkim idzie naprawdę ciekawy i fajny smak, kiedy przyrządzi się je w odpowiedni sposób i poda z odpowiednimi składnikami :D Dzisiaj proponuję Wam niezwykle łatwy i przyjemny sposób na mega zdrowe śniadanie, które pięknie się prezentuje. I choć najpierw byłam nieco sceptycznie nastawiona do tego puddingu to teraz nie mogę doczekać się kolejnego poranka, żeby znowu sobie go zrobić :D

Pudding chia z borówkami i prażonym jabłkiem (1 porcja)


~ 3 łyżki nasion chia
~ 1 szklanka mleka (ok. 250 ml)
~ 1 duże jabłko
~ 1 duża garść borówek
~ szczypta cynamonu 

Chia wsypujemy do wysokiej szklanki lub pucharka. Dolewamy mleko i mieszamy. Odstawiamy na noc do lodówki.
Rano jabłko obieramy i kroimy w kostkę. Wrzucamy na rozgrzaną patelnię i posypujemy cynamonem. Dolewamy kapkę wody. Smażymy jabłko aż będzie miękkie i odstawiamy na chwilkę do lekkiego ostudzenia. 
Na namoczone nasionka wykładamy trochę borówek, a na nie jabłko. Na wierzch sypiemy borówki i już. Przepyszne śniadanko. Smacznego :)

Chia - zdrowe ziarenka

Drukuj



3 thoughts on “Pudding chia z borówkami i prażonym jabłkiem”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *