Bezglutenowy wegański omlet z twarożkiem bananowym – na bazie aquafaby i mąki kokosowej

Gdybym miała określić, jaki mam związek z mąką kokosową, powiedziałabym „to skomplikowane”, bo wyszło mi z nią tyle same placków i omletów, ile mi nie wyszło. Wciąż jeszcze się docieramy, ale idzie nam coraz lepiej, a ten bezglutenowy wegański omlet na bazie aquafaby i mąki kokosowej jest tego idealnym przykładem. Tak naprawdę zaczęło się od małej puszki ciecierzycy, z której zrobiłam hummus. A w duchu zerowaste postanowiłam nie wylewać wody z puszki po ciecierzycy, bo zdawałam sobie sprawę, że można zrobić z niej różne cuda i to idealny moment, żeby to wykorzystać. Po głowie chodziły mi różne czekoladowe musy, wegańskie bezy i serki topione, ale ostatecznie padło na bezglutenowy wegański omlet z twarożkiem bananowym i to był idealny wybór. Omlet jest delikatny z lekką kokosową nutą, lekko chrupiący i idealnie pasuje do słodkiego twarożku z tofu i banana. Idealnie pasuje nie tylko na śniadanie, ale też podwieczorek czy kolację. Bardzo polecam :-)

Bezglutenowy wegański omlet z twarożkiem bananowym – na bazie aquafaby i mąki kokosowej

(1 porcja)

~ 1/4 szklanki aquafaby (troszkę mniej niż z 1 małej puszki ciecierzycy)
~ 2 łyżki mąki kokosowej (ok. 25 g)
~ 1,5 łyżki mąki gryczanej (ok. 25 g)

Aquafabę ubijamy mikserem na sztywną pianę. Dodajemy do niej mąki i proszek do pieczenia. Odstawiamy na 5 minut.

Po tym czasie rozgrzewamy patelnię, lekko ją natłuszczamy. Rozsmarowujemy omlet, zmniejszamy ogień na średni i smażymy ok. 2 minuty pod przykryciem. Ostrożnie przewracamy na drugą stronę i smażymy jeszcze minutkę i zdejmujemy z ognia.

~ 1/2 kostki tofu naturalnego (ok. 90 g)
~ 1/2 łyżeczki soku z cytryny
~ 1/2 dojrzałego banana (ok. 60 g)
~ ew. 1 łyżeczka erytrolu / ksylitolu / syropu klonowego
~ pestki z 1/2 granatu

Tofu miksujemy z sokiem z cytryny. Dodajemy banana (i ew. erytrol/ksylitol/syrop klonowy) i łączymy razem widelcem. Smarujemy omlet i posypujemy pestkami granatu. Smacznego :-)

Jak wspomniałam – taki omlet to nie tylko idealny pomysł na śniadanie, ale też podwieczorek czy kolację. Na kolację, wbrew obiegowej opinii, można jeść owoce, co doskonale pokazuje e-book Zdrowe łatwe kolacje, gdzie znajdziecie propozycje zarówno na wytrawne, jak i słodkie kolacje <3

Drukuj


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *