Bowl z szaszłykami z kurczaka, brokułami i sosem orzechowym – idealny obiad na lato

Myślę, że po przepisach, które się pojawiają na blogu i e-bookach, które tworzę (jak Wegańskie Śniadania czy Zdrowe Łatwe Kolacje) można łatwo zauważyć, że ograniczam mięso, o czym też wspominałam we wpisie o typach wegetarianizmu. Jednak mięso jem 2-3 razy w tygodniu, ale uciekam się zazwyczaj do moich ulubionych potraw i rzadko coś nowego gotuję, ale ostatnio przygotowałam idealne danie na upały, które ostatnio nas wyjątkowo rozpieszczają – bowl z szaszłykami z kurczaka, brokułami i sosem orzechowym. Dressing orzechowy to mój ulubiony dressing do jakichkolwiek bowli, bo uwielbiam masło orzechowe, które pasuje świetnie do brokułów, marchewki i kurczaka. Cały bowl z szaszłykami z kurczaka, brokułami i sosem orzechowym wychodzi delikatny, sycący i naprawdę przepyszny. Jeśli jeszcze nie próbowaliście masła orzechowego w wytrawnych połączeniach, to taki bowl to idealny początek. Zapraszam :)

Bowl z szaszłykami z kurczaka, brokułami i sosem orzechowym

(2-3 porcje)

Szaszłyki z kurczaka:
~ 1 podwójna pierś kurczaka (ok. 400 g)
~ 3-4 łyżki sosu sojowego
~ 1 łyżka oliwy
~ 2-3 łyżki wody
~ 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
~ 1/2 łyżeczki czosnku granulowanego
~ 1/4 łyżeczki ostrej papryki
~ sól, pieprz

Pierś kurczaka kroimy w długie paski (ok. 6-8 powinno wyjść) i wkładamy do miseczki lub pudełeczka z pokrywką.

W miseczce mieszamy oliwę, sos sojowy, wodę i przyprawy (nie przesadźcie z sola, bo sos sojowy już jest słony). Marynatą zalewamy kurczaka, zamykamy pojemnik i wstawiamy do lodówki na przynajmniej 2 godziny, a najlepiej całą noc.

Po tym czasie piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni.

Paski kurczaka nadziewamy na patyczki do szaszłyków i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Polewamy z wierzchu resztą marynaty pozostałej w pojemniku.

Szaszłyki pieczemy ok. 20-25 minut, aż się delikatnie zarumienią, ale nie przesuszą. Wyjmujemy i odstawiamy.

Bowl:
~ 150 g kaszy jaglanej / ryżu / komosy ryżowej
~ 1 brokuł (500 g)
~ 3 średnie marchewki (ok. 200 g)
~ 1 średnie awokado (ok. 140 g miąższu)
~ 1 małe awokado (ok. 100 g miąższu)
~ 1-2 łyżki octu ryżowego
~ 1 łyżka syropu klonowego lub miodu

Kaszę lub ryż gotujemy wg przepisu na opakowaniu. Następnie mieszamy ze szczyptą soli i pieprzu, octem i syropem klonowym.

Brokuł dzielimy na różyczki i gotujemy ok. 5-6 minut, aż zrobi się miękki i nie straci koloru.

Marchewki obieramy i obieraczką do julienne lub zwykłym nożem kroimy je na cienkie nitki. Układamy obok brokułów.

Awokado obieramy i kroimy w kosteczkę.

W miskach, w których będziemy podawać bowle układamy obok siebie porcję kaszy, brokułów, marchewki i awokado oraz szaszłyki z kurczaka.

Dressing orzechowy:
~ 2 duże łyżki masła orzechowego
~ 2 łyżki sosu sojowego
~ 3-4 łyżki wody
~ ew. 1/4 łyżeczki ostrej papryki dla podkręcenia smaku ;-))

Masło orzechowe wkładamy do miseczki razem z sosem i wodą (w razie potrzeby dolewamy troszkę więcej do uzyskania jednolitego płynnego sosu). Dokładnie mieszamy i polewamy przygotowane bowle. Smacznego :)

Drukuj


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *