Fit sernik z brzoskwiniami – dietetyczny, zdrowy i bez cukru

Serniki z owocami na wierzchu to jeden z moich ulubionych letnich deserów, kiedy nie wiadomo czy robić z truskawkami, malinami, borówkami, czereśniami czy właśnie z brzoskwiniami lub nektarynkami. Ja uwielbiam serniki ze wszystkimi, ale choć brzoskwinie same w sobie nie są moimi ulubionymi owocami, to do serników pasują mi idealnie. I właśnie dlatego ostatnio powstał przepyszny fit sernik z brzoskwiniami, który jest na tyle dietetyczny, że można spokojnie zjeść go samemu, przyjemnie zdrowo się najeść i zaspokoić ochotę na słodkie co nieco. Ważne, żeby użyć naprawdę dojrzałego banana, który zapewni przyjemną słodycz masy serowej i soczyste miękkie dojrzałe brzoskwinie, które ją jeszcze podkreślą i dodają nieco od siebie ;-) Fit sernik z brzoskwiniami jest naprawdę super łatwy i samo zrobienie go zajmuje max. 5 minut, a resztę robi za nas piekarnik. Sernik wychodzi przyjemnie słodki, wilgotny, nie puszysty, ale też nie ciężki – taki po prostu przyjemny serniczek :) Idealnie nada się nie tylko na weekend, ale też na wiosenno-letnie wieczory, kiedy najdzie nas ochota na słodkie, bo jest naprawdę dietetyczny i sycący, więc warto wtedy go wykorzystać ;-) Zapraszam, dietetyczny fit sernik z brzoskwiniami przed Wami :-)

Fit sernik z brzoskwiniami

(keksówka 30×11 cm)

~ 250 g twarogu półtłustego (mielonego najlepiej, ale nie jest to konieczne)
~ 1/2 banana dojrzałego
~ 2 jajka
~ 1 łyżka mąki pszennej pełnoziarnistej/ryżowej /ziemniaczanej
~ 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
~ 2-3 dojrzałe i soczyste brzoskwinie (lub nektarynki)

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni.

Banana dokładnie rozgniatamy z twarogiem. Dodajemy jajka, mąkę i ekstrakt. Dokładnie mieszamy i przekładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia lub silikonowej.

Brzoskwinie kroimy w plasterki i układamy na wierzchu sernika leciutko je dociskając. Całość pieczemy ok. 30 minut w rozgrzanym piekarniku. Wyjmujemy i studzimy. Smacznego :-)

Drukuj


2 thoughts on “Fit sernik z brzoskwiniami – dietetyczny, zdrowy i bez cukru”

  • Witam, chciałabym wypróbować przepis, ale nie przepadam za bananami. Czy można ten składnik pominąć albo czy trzeba go czymś zastąpić?

    • Dzień dobry. Banana można w ogóle pominąć – dodałam go, żeby sernik był po prostu słodszy. Więc można z niego zrezygnować, ale może być ciut za mało słodki (choć to kwestia gustu ;)) albo można zamiast niego użyć 1 -2 łyżki syropu klonowego/z agawy lub miodu lub 1 łyżkę ksyiltolu / erytrolu. :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *