Jednoskładnikowa pizza jaglana – fit, bezglutenowa i łatwa

Choć jednoskładnikowa pizza jaglana czy każda inna pizza (fit pizza z kalafiora czy pizza z batatów), która nie przypomina tradycyjnej włoskiej pysznej pizzy, którą wszyscy przecież kochamy, może brzmieć jak profanacja, to jest naprawdę smaczna i dużo łatwiejsza niż tradycyjna, więc nie zawaham się użyć takiej nazwy ;-) Wiadomo, że jednoskładnikowa pizza jaglana nie przypomina w smaku tradycyjnej pizzy i ciężko byłoby pokroić ją na trójkąty i jeść rękoma, a najbardziej zbliżony do włoskiej pizzy jest sam kształt spodu. Niemniej jednak taki jaglany spód jest po prostu smaczny i bardzo dobrze pasuje do sosu pomidorowego, sera i innych toppingów na pizzę, które lubimy. Przyznam się Wam szczerze, że choć kocham tradycyjną pizzę, to dużo częściej jem taką z kaszy jaglanej, bo jest po prostu łatwiejsza, a zaspokaja w jakimś stopniu pizzowy głód i jest po prostu super zdrowa. I do tego jednoskładnikowa pizza jaglana jest bezglutenowa, więc myślę, że wielu osobom może się też przydać i ułatwić życie ;)

Jednoskładnikowa pizza jaglana

(2 takie jak na zdjęciu, ale można zrobić 1 większą ;))

Spód:
~ 100 g kaszy jaglanej
~ sól, pieprz
~ 1/2 łyżeczki curry

Kaszę jaglaną gotujemy do miękkości i lekko studzimy. Następnie miksujemy blenderem na jednolitą masę. Doprawiamy solą, pieprzem i curry. Rozsmarowujemy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia (na 1 większą lub 2 mniejsze pizze). Pieczemy ok. 20 minut w 180 stopniach.

Sos pomidorowy:
~ 1 mała cebula
~ 1 mały ząbek czosnku
~ 1 pomidor
~ 1-2 łyżeczki przecieru
~ 1/2 łyżeczki oregano
~ 1/2 łyżeczki bazylii
~ sól, pieprz
~ oliwa

Na oliwie podsmażamy posiekaną cebulę i ząbek czosnku. Dodajemy pokrojony drobniutko pomidor i przecier. Dolewamy troszkę wody. Doprawiamy solą, pieprzem i ziołami. Dusimy na ogniu kilka minut. Miksujemy blenderem na sos (gdy robię tylko dla siebie rzadko to robię, ale dla rodziny już zazwyczaj tak ;))

Dodatki:
~ 200 g pieczarek pokrojonych w plastry
~ 1 cebula posiekana w pióra
~ 100 g kiełbasy z piersi kurczaka pokrojonej w plastry
~ 100 g mozzarelli startej lub pokrojonej

Na upieczonym spodzie lub spodach rozsmarowujemy sos. Na wierzch kładziemy pieczarki, cebulę i kiełbasę. Całość posypujemy mozzarellą i pieczemy jeszcze 7-10 minut w 180 stopniach. Zajadamy. Smacznego :)

Drukuj


5 thoughts on “Jednoskładnikowa pizza jaglana – fit, bezglutenowa i łatwa”

  • Super! Ten spód z kaszy jaglanej bardzo mi się podoba! Uwielbiam wpychać tę kaszę wszędzie, gdzie się tylko da :) Na pewno wypróbuję ten przepis :)

  • Sama robiłam niedawno bardzo podobny spód do pizzy właśnie z kaszy jaglanej i to pokazuje, że ta kasza nadaje się do wszystkiego :) Ale wierzch wyglądał u mnie zupełnie inaczej, gdyż głównie użyłam warzyw i pieczarek.

  • Sama robiłam niedawno bardzo podobny spód do pizzy właśnie z kaszy jaglanej i to pokazuje, że ta kasza nadaje się do wszystkiego :) Ale wierzch wyglądał u mnie zupełnie inaczej, gdyż głównie użyłam warzyw i pieczarek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *