Sałatka z plastrami pieczonej dyni, awokado i szynką parmeńską

Odkąd w poprzedni weekend podano mi w pysznym sezonowym dyniowym ramenie duże soczyste plastry dyni hokkaido nie mam teraz ochoty jeść już tej odmiany dyni w innej postaci. Dotychczas najczęściej zgniatałam dynię i wrzucałam do owsianek lub omletów, ale teraz nadszedł czas plastrów dyni, które idealnie pasują nie tylko do zup, ale też kanapek, sałatek czy podania na naleśnikach i omlecie. Dzisiaj mam dla Was propozycję na szybką i zdrową kolację – sałatka z pieczonymi plastrami dyni, awokado i szynką parmeńską przed Wami. Jeżeli jeszcze nie znacie połączenia dyni i szynki parmeńskiej to czas najwyższy to zmienić, bo to jedno z najlepszych połączeń dyniowych, które istnieje. A dodatkowo awokado tutaj wprowadza lekką kremowość i delikatność, co tutaj idealnie pasuje. Polecam serdecznie :-)

Sałatka z pieczonymi plastrami dyni, awokado i szynką parmeńską

(2 porcje)

~ 300 g dyni hokkaido
~ 1 łyżka oliwy

Dynię kroimy w plastry, smarujemy je oliwą i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy ok. 30 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.

~ 1 opakowanie mieszanki sałat lub zielona sałata porwana na liście
~ 4 plastry szynki parmeńskiej
~ 1 małe awokado (ok. 140 g miąższu)
~ 1 łyżka oliwy
~ 1 łyżka octu balsamicznego
~ 1 garść posiekanego szczypiorku do podania

Szynkę parmeńską kroimy w kosteczkę i podsmażamy na suchej patelni, aż się ładnie zarumienią. Awokado obieramy i kroimy w plasterki.

Porcje sałat umieszczamy w salaterkach. Skrapiamy je oliwą wymieszaną z octem. Układamy plastry dyni i awokado, posypujemy je szynką i posiekanym szczypiorkiem. Smacznego :-)

Drukuj


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *