fbpx

Dietetyczna pizza z twarogu – idealna fit wysokobiałkowa pizza 210 kcal

by Kucharka w baletkach

Święta kulinarne, jak na przykład Światowy Dzień Pizzy to dla mnie zawsze źródło inspiracji kulinarnych. I choć nie zachęcam do rezygnowania z tradycyjnych przepisów na cudowną pizzę na kamieniu lub po prostu cieniutką domową pizzę, to warto też wypróbować czegoś nowego. I tak jak rok temu powstała u mnie dwuskładnikowa fit pizza z patelni, tak w tym roku powstała taka przepyszna dietetyczna pizza z twarogu, w której w ogóle twarogu nie czuć, a jest bardzo smaczna, mięciutka, delikatna i pyszna. I taka fit pizza nie dość, że ma dużo białka, to sam spód to zaledwie 210 kcal, więc można spokojnie korzystać z tego przepisu na diecie albo kiedy mamy ochotę wieczorem na pizzę, a nie chcemy jeść zbyt tłusto. Ja już wiem, że ta dietetyczna pizza na spodzie z twarogu będzie pojawiała się u mnie regularnie i Wam też ją serdecznie polecam :-)

Dietetyczna pizza z twarogu

(1 porcja)

Spód:
~ 100 g twarogu półtłustego
~ 1 białko jajka
~ 1 łyżka mąki orkiszowej / pszennej (ok. 25 g)
~ spora szczypta soli, pieprz

1.Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni.

2. Twaróg rozgniatamy widelcem w miseczce. Dodajemy białko, mąkę, sól i pieprz. Dokładnie mieszamy.

3. Rozsmarowujemy na płaski placek na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy 12-15 minut w rozgrzanym piekarniku.

Dodatki:
~ 50 g passaty pomidorowej
~ 1/4 łyżeczki czosnku granulowanego
~ 1/4 łyżeczki oregano
~ 1/4 łyżeczki bazylii
~ 1/2 kulki małej mozzarelli (ok. 50 g) lub 1 duży plaster sera żółtego (ok. 35 g)
~ garść świeżej rukoli
~ 1 łyżka startego parmezanu (ok. 10 g)

4. Na podpieczonym spodzie rozsmarowujemy passatę. Posypujemy czosnkiem, oregano i bazylią. Rozkładamy równomiernie startą mozzarellę lub ser żółty. Pieczemy dodatkowe 5-7 minut.

5. Wyjmujemy pizzę z piekarnika. Przed podaniem posypujemy rukolą i startym parmezanem. Smacznego :-)

Sam spód:

IlośćKcalBiałkoWęglowodanyTłuszczBłonnik
Porcja21223 g19 g5 g2 g

Wersja z mozzarellą i parmezanem:

IlośćKcalBiałkoWęglowodanyTłuszczBłonnik
Porcja39937 g22 g18 g2 g

coś na dokładkę?

7 komentarzy

Uma 5 marca 2021 - 05:46

Dzień dobry :) zamierzam zrobić na kolację i mam pytanie: jaki duży ma być placek, żeby się upiekł zgodnie z przepisem? Taki jak duży talerz?

Odpowiedz
pinkyyy 5 marca 2021 - 09:08

Tak dokładnie jak duży talerz – zmierzyłam nawet i powinna mieć średnicę ok. 25 cm :)

Odpowiedz
Uma 5 marca 2021 - 11:54

Dziękuję :) dam znać jak wyszło :)

Odpowiedz
pinkyyy 6 marca 2021 - 13:01

Czekam na recenzję <3

Odpowiedz
Uma 6 marca 2021 - 18:46

Wczoraj na kolację nie wyszło, ale dzisiaj jak najbardziej :)
Pierwszy placek nie wiedziałam jak rozsmarować, łyżką nie bardzo się dało, silikonową szpatułką też nie, nóż do smarowania masy na torcie dał radę :)
Później ten bąbel, który pojawił się w trakcie pieczenia. I jak ściągnąć z papieru?!
Ale.. To wszystko nic! Wyszło pyszne! I sycące! I nawet sceptycy zdrowojedzwniowi byli zadowoleni i zażyczyli sobie powtórki za kilka dni! Bardzo dziękuję za przepis! :)

Odpowiedz
pinkyyy 9 marca 2021 - 10:23

Wow ale się cieszę <3 Ja najczęściej piekę na papierze do pieczenia i jak da się odpocząć chwilkę po wyjęciu, powinno odejść pięknie :)

Patrycja 17 maja 2021 - 12:27

Zapowiada się naprawdę smacznie! Zapisuję przepis i zrobię go w weekend :D

Odpowiedz

Skomentuj

Close