Mielone tofu ze szparagami – ekspresowy zdrowy wegański obiad

Wiele osób twierdzi, że nie lubi tofu, ale myślę, że po prostu nie jedli go przygotowanego w dobry sposób – marynowane pieczone kostki tofu albo pęczotto z tofu to naprawdę must-eat zanim stwierdzi się, że się nie lubi tofu. A trzecią potrawą, której absolutnie trzeba spróbować zanim wrzuci się tofu do kulinarnego piekła jest mielone tofu. Pierwszy raz prezentowałam Wam je w wersji pieczonej, ale tym razem przyrządziłam po prostu na patelni mielone tofu ze szparagami i wyszło przecudowne – wyraziste, aromatyczne i absolutnie nie przypominające bezsmakowej gąbki, którą tofu na początku się wydaje. Takie mielone tofu ze szparagami jest naprawdę przepyszny, zdrowym i szybkim wegańskim obiadem, który możecie podać z ugotowaną kaszą lub makaronem. A że szparagi powoli już się kończą, to warto skorzystać czym prędzej. Zapraszam :)

Mielone tofu ze szparagami

(2-3 porcje)

~ 1 cebula
~ 1-2 ząbki czosnku
~ 1 marchewka
~ 2 kostki tofu naturalnego (ok. 360 g)
~ 200 g szparagów zielonych
~ 200 g passaty pomidorowej
~ 1 łyżka przecieru pomidorowego
~ 1/2 łyżki czerwonej papryki wędzonej słodkiej
~ 1/2 łyżeczki czosnku granulowanego
~ 1/4 łyżeczki ostrej papryki
~ 1 łyżeczka oregano
~ 1 łyżeczka bazylii
~ sól, pieprz
~ 1-2 łyżki oliwy

Od szparagów odrywamy twarde końcówki i kroimy je na mniejsze części. Zalewamy wrzątkiem i zostawiamy w nim ok. 5 minut.

Tofu odciskamy, a następnie rozgniatamy dokładnie widelcem, doprawiamy papryką wędzoną, czosnkiem, ostrą papryką, solą i pieprzem. Odstawiamy.

Cebulę drobno siekamy, a czosnek przeciskamy przez praskę. Cebulę podsmażamy na oliwie, po 2-3 minutach dodajemy czosnek. Smażymy ok. 2 minuty razem. Wrzucamy pokrojoną w plasterki lub ćwiartki marchewkę. Smażymy 1-2 minuty i dodajemy tofu. Smażymy kolejne 2 minuty i dodajemy szparagi, passatę, przecier, oregano, bazylię i 3-4 łyżki wody. Zmniejszamy ogień na średni i dusimy ok. 10-15 minut co jakiś czas mieszając i w razie potrzeby dolewając wody.

Po tym czasie sos powinien lekko zgęstnieć, a marchewka oraz szparagi zmięknąć. W razie potrzeby doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy z kasza lub makaronem. Smacznego :-)

Drukuj


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *