Wegański mac and cheese z fasolką szparagową, czyli wegański makaron z sosem serowym idealnym

Wegański mac and cheese z fasolką szparagową to jedna z tych wegańskich potraw, które naprawdę zaskakują i podając ją komuś, kto nie widział jak gotujecie, możecie być pewni, że nie zgadnie składników i będzie zaskoczony, że tu nie ma sera ;-) Choć uwielbiam tradycyjny sos serowy, który pokazywałam Wam przy okazji zapiekanki brokułowej, to ten wegański sos serowy z ziemniaka budzi we mnie jakiś sentyment. Bardzo często robię go na imprezy, bo idealnie pasuje do nachos, każdemu smakuje, a ja w końcu postanowiłam wykorzystać jego cudowny smak w przepysznym wegańskim ekspresowym makaronie. Wegański mac and cheese z fasolką szparagową to danie bardzo delikatne w smaku, fajnie serowe, sycące, szybkie do zrobienia i niesamowicie smaczne. Bardzo polecam na szybki obiad w tygodniu albo na wynos :)

Wegański mac and cheese z fasolką szparagową

(2 porcje lub 1 bardzo duża)

Sos serowy:
~ 1 duży ziemniak (ok. 150 g po obraniu)
~ 1 mała marchewka (ok. 60 g po obraniu)
~ 2 łyżki oleju
~ 8-10 łyżek wody
~ 20 g płatków drożdżowych
~ 1/2 łyżeczki wędzonej papryki
~ 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
~ 1/2 łyżeczki soli

Obranego ziemniaka i marchewkę gotujemy w osolonej wodzie do miękkości. Wyjmujemy z wody, lekko studzimy i przekładamy do miski.

Dodajemy olej, płatki drożdżowe i wodę. Wszystko miksujemy blenderem do uzyskania jednolitej konsystencji (w razie potrzeby dolewamy jeszcze troszkę wody do uzyskania pożądanej konsystencji sosu). Przyprawiamy wędzoną i słodką papryką oraz solą. Odstawiamy.

~ 200-250 g makaronu (u mnie świderki)
~ 250 g fasolki szparagowej zielonej
~ garść posiekanej natki pietruszki
~ sól, pieprz
~ ew. płatki drożdżowe / wegański parmezan do posypania

Makaron gotujemy al dente i odstawiamy.

Od fasolki odcinamy twarde końcówki, kroimy na mniejsze części i gotujemy ok. 5 minut do miękkości. Odstawiamy.

Na patelnię lub do miski wrzucamy przygotowany sos i fasolkę. Mieszamy razem z posiekaną natką pietruszki. Doprawiamy solą i pieprzem w razie potrzeby.

Przekładamy porcje na talerze. Przed podaniem możemy posypać płatkami drożdżowymi lub wegańskim parmezanem dla podkręcenia serowości. Smacznego :)

Drukuj


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *