fbpx
Home ciecierzyca Gofrowy falafel – najlepszy i najłatwiejszy fit falafel bez smażenia w głębokim tłuszczu

Gofrowy falafel – najlepszy i najłatwiejszy fit falafel bez smażenia w głębokim tłuszczu

by Kucharka w baletkach

O mojej miłości do gofrów wspominałam Wam już kilkukrotnie, wie o niej też moja cała rodzina, przyjaciele i znajomi z pracy. I choć pierwsze skojarzenie wszystkich z goframi to gruby cieplutki gofr z górą bitej śmietany i polewą jedzony na plaży w Sopocie, to ja już doszłam do punktu, w którym gofry z niczym mi się nie kojarzą, bo okazuje się, że można zrobić tyle różnych rodzajów gofrów, że codziennie można by jeść inne (co zawsze jest dla mnie super motywacją do tworzenia nowych przepisów :D). I jak się okazuje, gofrem może być nawet falafel i w moim odczuciu jest to najłatwiejsza zdrowa i fit metoda na przygotowanie tego arabskiego specjału. Oczywiście nie będę tutaj pisać, że tradycyjny falafel smażony w głębokim tłuszczy jest zły. Bo nie jest. I jest przepyszny! Ale jednak nie jest to rodzaj potrawy, którą należałoby jeść codziennie, bo jednak smażenie w głębokim tłuszczu sprawia, że nie jest to najzdrowszy wybór. I tutaj przychodzi najłatwiejszy fit falafel, czyli gofrowy falafel, który można jeść codziennie, jest łatwy, zdrowy i przepyszny. A najlepiej smakuje z domowym hummusem. Zapraszam :-)

Gofrowy falafel

(6-8 falafeli)

~ 200 g suchej ciecierzycy
~ 2 łyżki mąki z ciecierzycy (ok. 30-35 g)
~ 1 płaska łyżeczka granulowanego czosnku
~ 1 płaska łyżeczka suszonej natki pietruszki
~ 1/2 łyżeczki suszonej kolendry
~ 1 łyżeczka zmielonego kuminu
~ 1/4 łyżeczki ostrej papryki
~ 1/4 łyżeczki cynamonu
~ 3/4 łyżeczki soli
~ 1/4 łyżeczki czarnego pieprzu
~ 3-4 łyżki oleju

Ciecierzycę zalewamy obficie zimną wodą i odstawiamy na całą noc.

Następnego dnia mielimy w maszynce do mielenia mięsa lub miksujemy blenderem z ostrzami w kształcie litery S. Dodajemy mąkę, przyprawy i olej. Dokładnie mieszamy. Odstawiamy do lodówki na minimum godzinę.

Po tym czasie rozgrzewamy porządnie gofrownicę. Za pomocą łyżki nabieramy porcje ciasta (1 porcja to 1 duża łyżka) i formujemy płaskie kulki, które układamy na gofrownicy. Zamykamy gofrownicę i smażymy falafele ok. 4-6 minut, aż będą chrupiące z zewnątrz i będą odchodziły lekko od gofrownicy.

Podajemy z sosem tzatziki, hummusem, sosem czosnkowym lub pomidorowym. Smacznego :-)

coś na dokładkę?

Skomentuj

Close