Proteinowe placki dyniowe z owocami – ekspresowe, słodkie i pyszne

Placki dyniowe to moja śniadaniowa miłość w okresie jesiennym. Nie jestem w stanie nawet policzyć kilogramów dyni, które piekę w sezonie, a nawet chyba nie chciałabym tego wiedzieć, bo to byłaby zatrważająca ilość ;-) I tak jak najczęściej pojawiają się u mnie dwuskładnikowe dyniowe placki z jabłkiem albo wegańskie dyniowe placki z tofu na wytrawnie, tak ostatnio wymyśliłam sobie pyszne, puszyste i proste proteinowe placki dyniowe z owocami. Robi się je bardzo łatwo, bo wystarczy wrzucić wszystko do miski i usmażyć, a smakują idealnie na ciepło, i na zimno, więc można spokojnie wziąć je na wynos. Ja proteinowe placki dyniowe z owocami lubię maczać w jogurcie naturalnym, ale już same w sobie są dość wilgotne i nie potrzebują specjalnie pomocy ;-) Jeżeli nie macie albo nie korzystacie z odżywki białkowej (ja używam sojowej bezsmakowej), użyjcie po prostu mąki kokosowej lub z ciecierzycy :-)

Proteinowe placki dyniowe z owocami

(8-10 sztuk)

~ 1 duże jabłko (ok. 180 g)
~ 1 banan
~ 2 jajka
~ 150 g puree dyniowego (lub 250 g dyni hokkaido upieczonej w 200 stopniach i zmiksowanej blenderem; waga przed pieczeniem)
~ 40 g mąki odżywki białkowej bezsmakowej / mąki z ciecierzycy / maki kokosowej
~ 1 duża łyżka mąki pszennej pełnoziarnistej / jaglanej (ok. 30-35 g)
~ 1/2 łyżeczki cynamonu

Jabłko obieramy i kroimy w kosteczkę, a banany w plastry. Wrzucamy do miski.

Do owoców dodajemy jajka, puree dyniowe, odżywkę, mąkę, cynamon i 2-3 łyżki wody. Mieszamy dokładnie.

Rozgrzewamy lekko natłuszczoną patelnię i smażymy placki z każdej strony po ok. 2-3 minuty. Podajemy z jogurtem / syropem / masłem orzechowym. Smacznego :-)

Drukuj


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *