Komosa ryżowa z bobem, marchewkami i prażonym słonecznikiem – zdrowy i szybki wegański obiad na lato

Dzisiaj mam dla Was przepyszną i zdrową propozycję na szybki obiad na lato z bobem. Takie potrawy z ryżu i kaszy smażone ze strączkami, tofu, mięsem, warzywami i serami to jedne z moich ulubionych (jak np. wegańskie pęczotto z pieczonym tofu czy kasza bulgur z warzywami i mozzarellą). I choć nie prezentują się tak zjawiskowo jakby się chciało, to są super smaczne, łatwo je zapakować do lunchboxa, a smakują super zarówno na ciepło, jak i na zimno. I ostatnio właśnie powstała u mnie taka przepyszna wegańska komosa ryżowa z bobem, marchewkami i prażonym słonecznikiem. Jest lekko pikantna dzięki curry i papryce, mega sycąca i naprawdę smaczna. Prażone pestki słonecznika dodają nieco chrupkości i wyrazistego smaku, który bardzo fajnie łączy się z miękką komosą i warzywami. Spróbujcie koniecznie – wegańska szybka komosa ryżowa z bobem, marchewkami i prażonym słonecznikiem przed Wami :)

Komosa ryżowa z bobem, marchewkami i prażonym słonecznikiem

(2 porcje)

~ 150 g komosy ryżowej
~ 1 cebula
~ 1-2 ząbki czosnku
~ 2-3 marchewki
~ 300 g bobu
~ 1 garść posiekanej natki pietruszki
~ 2 garście pestek słonecznika (ok. 30 g)
~ 1 płaska łyżeczka przyprawy curry
~ 1/2 łyżeczki słodkiej papryki wędzonej
~ 1/4 łyżeczki ostrej papryki
~ sól, pieprz
~ 1-2 łyżki oliwy
~ do podania: świeża roszponka lub miks sałat

Komosę ryżową gotujemy do miękkości i odstawiamy.

Na suchej patelni podrażamy ziarenka słonecznika i odstawiamy.

Cebulę drobno siekamy, obrany czosnek przeciskamy przez praskę, marchewki obieramy i kroimy w ćwiartki, a bób obieramy.

Bób gotujemy ok. 5 minut i odstawiamy.

Cebulę razem z czosnkiem podsmażamy na patelni na oliwie ok. 3 minuty (uważając, żeby nie się nie zarumieniły za bardzo). Dodajemy marchewki i 3-4 minuty, aż lekko zmiękną w razie potrzeby dolewając 2-3 łyżki wody.

Następnie dodajemy posiekaną natkę pietruszki i bób. Mieszamy dokładnie i dusimy na średnim ogniu kolejne 3-4 minuty. Dodajemy komosę ryżową, curry, paprykę, sól, pieprz i dokładnie mieszamy.

W głębokich talerzach układamy porcje roszponki lub sałaty. Układamy porcje komosy i posypujemy ziarenkami słonecznika. Podajemy. Smacznego :)

Drukuj


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *