Co jeść na kolację część 2 – 10 pomysłów na wegańskie zdrowe, szybkie i pyszne kolacje

Co jeść na kolację to kwestia problematyczna dla wielu osób. Trochę niewiadomo co jeść – to ma bardziej wyglądać jak trochę mniejszy obiad czy może lepiej pójść polską tradycja w kanapki z różnymi dodatkami? Czasem nawet po całym dniu ma się najbardziej ochotę zjeść całą zawartość lodówki i poprawić deserem z dokładką – czego absolutnie nie odradzam (od czasu do czasu oczywiście ;-)). Zazwyczaj nie chce się za bardzo gotować, bo albo się nie ma czasu albo ma się potrzebę odpoczynku. Wiem, że nie tylko ja mam takie dylematy, bo poprzedni wpis o kolacjach cały czas cieszy się dużą popularnością. Więc postanowiłam przygotować dla Was kolejną wersję – tym razem z kolacjami wegańskimi, które są łatwe, raczej nie czasochłonne i przede wszystkim pyszne i sycące. Przed Wami 10 pysznych wegańskich kolacji, z których mam nadzieję skorzystacie ;-)

Co jeść na kolację część 2 – 10 pomysłów na wegańskie zdrowe, szybkie i pyszne kolacje

 

Frittata z fasolką to jedna z moich ulubionych kolacji i jeszcze kilka lat temu nie pomyślałabym, że można zrobić tak dobrą frittatę całkowicie bez jajek i to jeszcze taką smaczną. Ale można, trzeba i warto! Do zrobienia jej potrzebujecie tylko mąki z ciecierzycy, wody, przypraw, wybranych warzyw i płatków drożdżowych (które dają lekko serowy posmak ;-)).

Jeżeli macie zamrożony bób albo jest bobowy sezon to sałatka z bobem to sałatka, której trzeba spróbować. Jest sycąca, pełna witamin, delikatna i orzeźwiająca – nie lubię mięty w sałatkach, ale do tej pasuje idealnie. I robi się ją naprawdę bezproblemowo :-) A smak to mistrzostwo <3

Choć ryż z kalafiora kojarzy mi się trochę z paleo wymysłem i raczej nie zaserwowałabym sobie czegoś takiego na obiad, to na kolację moim zdaniem pasuje idealnie. Nie będę oszukiwać, że ryż z kalafiora smakuje jak prawdziwy ryż, bo tylko ryż smakuje jak ryż. Ale wolę na to patrzeć jako naprawdę fajną alternatywę, która dobrze smakuje i zapewnia dużą objętość i sytość dania bez dużej liczby kalorii ;-)

Te greckie placki z pomidorów, które zwane są też tomatokeftedes to placki, w które do dziś nie wierzę. Do dziś nie wierzę, że wegańskie placki praktycznie z samej mąki i pomidorów mogą być takie smaczne. Ale mogą i są. Grunt to wybrać odpowiednio mięsiste i smakowite pomidory, bo z tych udawanych z supermarketu takie już szałowe nie będą. A to jedne z najłatwiejszych najsmaczniejszych wytrawnych placków, które robiłam. I można je przygotować w 5 minut!

Zupy krem to moi pocieszyciele w szególności w sezonie jesienno-zimowym, a krem z pieczonego kalafiora to absolutny must-do, niezależnie od tego czy jest ciepło czy zimno. Już tyle razy rozwodziłam się nad idealnością smaku pieczonego kalafiora, a w tej zupie jest jego pełna kwintesencja, która w połączeniu z masłem orzechowym smakuje po prostu przenajlepiej <3

Nie mogło się obyć bez kanapek, bo wiem, że każdy czasem ma ochotę na słodka kolację (albo zdrowy deser po legitnej kolacji ;-)), więc kanapki z nutellą z awokado, banana i kakao sprawdzą się idealnie. Nigdy nie byłam wielką fanką nutelli ani czekoladowych rzeczy, ale ta zdrowa nutella jest naprawdę przepyszna. Ja najbardziej lubie ją jeść na pieczywie chrupkim, ale na każdym innym lub nawet na nalesnikach będzie smakować cudnie!

Fasolka szparagowa z orzechami włoskimi to jedno z najbardziej oryginalnych wydań fasolki szparagowej, a danie pochodzi z kuchni gruzińskiej. Fasolka jest idealnie jędrna i smaczna, delikatne pomidory i chrupiące orzeszki nadają jej super charakter i smak. Polecam bardzo!

Makaron z sosem z pieczonej papryki i masła orzechowego – wiem, że makarony to dania kojarzące się z milionem kalorii. Ale nie oszukujmy się – wszyscy je kochamy. A ja mam dla Was life-hack, żeby nie przesadzić z węglowodanami na kolację – użyjcie makaronu z ciecierzycy! Potocznie zwany makaronem białkowym (bo ma 25 g białka na 100 g). I choć próbowałam już makaronu z fasoli i groszku to polecam tylko ten z ciecierzycy, bo naprawdę ma bardzo nieinwazyjny smak, który naprawdę nie różni się dużo od tradycyjnego makaronu. A z sosem z pieczonej papryki i masła orzechowego to cud miód !

Leczo z boczniakami to naprawdę szybkie danie, które cudownie rozgrzewa, syci i koi. Mój S. znielubił już przeze mnie boczniaki, bo był moment, że kupowałam je non stop. Ale ja tam nie narzekam, bo więcej dla mnie ;-) 

Wegańskie naleśniki z ciecierzycą w pomidorach to ostatnia moja propozycja. Chyba nie ma osoby, która nie lubiłaby naleśników, a takie z sosem pomidorowym, ciecierzycą i papryką to naprawdę pyszności. Bardzo łatwe, szybkie i pyszne. I pamiętajcie, że pierwszy naleśnik nigdy nie wychodzi, więc nie warto się zniechęcać ;-)

 

Drukuj


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *